Dit is my-quiltgarden. Ik vind het leuk dat je mijn blog bezoekt en waardeer het zeer als je een berichtje achterlaat.


This is my-quiltgarden. It is nice of you to visit my blog. And I appreciate it if you'ld leave a message.



zondag 16 oktober 2011

Dagje Kinrooi

Vandaag kwamen we met een groep van 9 dames bij elkaar om een nieuwe techniek te leren. en Onze docente was Noa. Behalve dat het heel leerzaam was het ook gezellig en lekker.
Maar eerst de techniek. het is een soort quilt as you go maar volgens mij niet de officiële manier. Maar wel een hele handige manier.
Je neemt een blok, quilt gewoon het hele blok. Dus vulling en achterkant tegen elkaar, rijgen en quilten. Quilten heb ik dus niet gedaan want daar had ik geen tijd voor.

Today we had a lovely day. Learning a new techniek. Sort of quilt as you go.

Dan maak je een volgend blok ook af. En dan zet je de blokken tegen elkaar, bovenkant en onderkant vastzetten en dan de vulling vastnaaien, dichtklappen en rijgen.

First you make a block, dubble it and quilt it. Than you make a second block and finish it and sew it to you're first block.
En als je dan alles af hebt ziet het zo uit. Deze is van Noa. En dit is de voorkant.

When you have all you're blocks together it looks like this. This is the quilt from Noa. She learned this techniek.
En dit is de achterkant. Als je alle blokken klaar hebt heb je dus ook je quilt klaar. Nou ja de afwerkbies moet dan nog. Geweldig toch?

And this is the backside of the quilt. You only have te sew the binding and you're quilt is finished.

Behalve dat het heel leerzaam was, was het ook heel gezellig en was er een perfecte gastvrouw. Soep, broodjes, chocomouse, vla. Koffie en thee in overvloed. En last but not least, geweldige dames met allemaal dezelfde passie. Quilten.

Not only dit we learn, we had fun. Our hostess was wonderfull. She made soup, some kind of choco mousse, pie. And of course all the guests. We were with 9 lady's and we shared our wonderfull hobby: quilting.


Twee dames zijn op verzoek weggesneden. Ik houd rekening met alles:-) en de rommel hier vooraan? Die is van ondergetekende.

 

10 opmerkingen:

Isabella zei

Jullie hebben je zondag wel heel erg goed besteed.

Anoniem zei

En zo heb je weer iets erbij geleerd en ook nog een gezellige dag.

.Antje zei

Dat was dus een leerzame en gezellige zondag.
Ik ga het misschien ook wel eens proberen op deze manier.
Groetjes, Antje

Johanna Zweden zei

Gezellig zo een dagje samen, en wat een mooi quilt word dat zo
Groetjes Joke

Guusje, zei

Wat een geweldig goede en duidelijke uitleg. En wat een gezellige zondag hebben jullie gehad.

tiny zei

Ga het zeker eens proberen, lijkt me wel heel handig. En jullie hebben een gezellige en leerzame dag gehad. Groetjes Tiny

Anoniem zei

Hey Marie José
Zo'n gezellig en leerzaam dagje zou ik ook wel eens willen "doen"!!
Adres voor iederee toegankelijk?
Je bent behoorlijk productief; ik heb net de schilder gehad en er zit nog het nodige in dozen. Jammer.
Tot ziens
Jeanny

Anoniem zei

Lijkt heel handig maar ik snap het nog niet helemaal.
Zo te zien was het een hele leuke en leerrijke zondag.
Groetjes
Maria

Myra zei

Looks like a wonderful afternoon for you ladies, and I shall have to try this technique sometime...

Lies Koster zei

Leuk en handig om mee te nemen. Niet steeds zo'n groot pakket bij je. Hoe gaat dat met het aan elkaar zetten van de achterkant? Kan dat ook snel en handig?