Dit is my-quiltgarden. Ik vind het leuk dat je mijn blog bezoekt en waardeer het zeer als je een berichtje achterlaat.


This is my-quiltgarden. It is nice of you to visit my blog. And I appreciate it if you'ld leave a message.



vrijdag 3 juli 2009

Wafels en koekjes

Oh, dit is erg. Temperatuur van 30 graden en wafels bakken. Morgen ga ik naar Kerkrade. Voor het eerst ga ik quiltzusjes ontmoeten. Spannend hoor. En ik heb beloofd wafels mee te nemen. Gelukkig heb ik een onvoorstelbaar galante DH. Ik strijk de hemden, hij bakt de wafels. Normaal doet hij dat rond de Kerst maar nog nooit eerder midden in de zomer bij tropentemperatuur.

This is madness, baking waffles in this heat. My DH bakes while I iron the shirts. Tomorrow i'm meating my quiltsisters for the first time and I promised to take homemade waffles.

En omdat het ook over bakken gaat, mijn dochter had verleden week een project op school over suikervrij smullen. Zij wilde hiervoor koekjes bakken. Kokoskoekjes. Ze smaken goed maar het is lekkerder nog om een klein beetje suikervrije jam erop te smeren.
Het recept:
100 gr. boter
150 gram geraspte kokos
100 gram bloem
halve theelepel zout
2 eetlepels suikervrije jam
1 ei
evt. een beetje water
Boter met jam in een pannetje smelten. Meng de overige ingrediënten in een kom. Voeg de gesmolten boter toe en kneed het deeg tot een samenhangende bal. Leg bakpapier op een bakplaat. Maak koekjes van ongeveer 5 cm. doorsnede op de bakplaat. Bak ze in de oven op 175 graden in ongeveer 15 minuten gaar.

And my DD bakes sugerfree cookies for school.

1 opmerking:

Anoniem zei



Goedendag

Uw blog heeft, dankzij de kwaliteit van de recepten, onze aandacht weten te trekken.

We zouden het op prijs stellen mocht u hem op Ptitchef.com inschrijven zodat we hem in ons bestand kunnen opnemen.

Petitchef is een gids die naar de beste culinaire websites verwijst. Meerdere honderden blogs hebben zich reeds geregistreerd en kunnen hun website dankzij Ptitchef aanprijzen.

Indien u zich op Ptitchef wenst in te schrijven, kan u naar http://nl.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form surfen of naar http://nl.petitchef.com om vervolgens op “Uw eigen blog toevoegen” te klikken in de balk bovenaan.

Met vriendelijke groeten

Vincent

http://nl.petitchef.com