Dit is my-quiltgarden. Ik vind het leuk dat je mijn blog bezoekt en waardeer het zeer als je een berichtje achterlaat.


This is my-quiltgarden. It is nice of you to visit my blog. And I appreciate it if you'ld leave a message.



woensdag 20 januari 2010

Blue monday

Tsjonge jonge, wat er allemaal mis kan gaan op een blue monday. Euh, voordat jullie gaan denken wat een hippe termen help ik jullie even uit de droom. Toen ik mijn maandagrelaas aan iemand vertelde kreeg ik te horen dat dit een beruchte "blue monday" genoemd werd. OK dan maar. Afgelopen maandag was dus mijn blue monday. Ik was zaterdag even naar de open dag geweest in Hillensbergwww.thelogcabin.de en daar hing een geweldige quilt. http://i46.tinypic.com/slkvic.jpg Ik wilde daar nog wat dingetjes over vragen. En het leuke was dat een aantal dames van Costa ook deze quilt gingen maken en we dan samen in een groepje terecht zouden komen. Klinkt toch super of niet dan. Nou, zo gezegd maar niet gedaan. Ik stap in mijn auto, sta in Doenrade achter een mooie nieuwe Peugeot om rechtsaf te slaan. Komt mijn voorganger ineens naar me toe. Ik dacht nog dat is de verkeerde rijrichting maar ja, beetje heuvelig dus een beetje kan wel eens gebeuren. Maar het leek wel alsof hij het bewust deed. Dus ik sta klaar om mijn toeter een flinke jens te verkopen, geeft hij een flinke stoot gas en de klap van mijn toeter viel samen met de klap van de aanrijding.
Tsja en op zo'n moment gaat er wel wat door je heen.
Uitgestapt en even gekeken naar de schade en toen schrok ik toch wel. Schuin voor me zat toch wel flink gedeukt aan te kijken.
Ik ben dan iemand die even moet nadenken over de te zetten stappen en begin dan een beetje in mezelf de boel op een rijtje te zetten. De arme bestuurder van de andere auto was net als ik ook een beetje de kluts kwijt. Hij gaf ook meteen toe dat het zijn fout was. Maar ja, daarmee is de ellende niet voorbij. We lopen wel kans dat de auto total loss wordt verklaard en dan hebben we wel hele grote pech. Vervolgens nog gedoe met de tussenpersoon dus ook daar zijn we meteen op zoek gegaan naar iemand anders. En ik...ik heb maar besloten meteen terug naar huis te rijden en af te zien van de mooie applicatiequilt.

Ik dacht een paar log canintjes van de SMQ dat biedt wat troost. Maar jongens toch, hoeveel fouten kan een mens maken in zo'n simpel blokje. Naadjes verkeerd aanstikken op de meest onlogische naad. Lapje stof met de linkerkant van de stof aanstikken ipv rechts, en er dan achterkomen dat ik allemaal hoek log cabins gemaakt heb ipv 1 hoek en 3 tussen log cabins. Dus met gevolg dat ik door mijn witjes heen ben. Want die hoekblokjes vragen meer witjes en dan ook nog 4 hoekjes maken ipv 1 dat hakt erin. Gelukkig bood Leintje aan me witjes toe te sturen. Dus ik kan strakjes toch mijn setje log cabins af maken.

Maar goed, deze fotootjes hebben jullie nog van mij te goed.


Well, how much can go wrong on a blue monday. Last monday I wanted to visit a quiltshop in Hillensbergwww.thelogcabin.de Unfortunatly I had a car accident. The car before me drove backwords towards my car. And there was more damage then I thought. So lots of paperwork and telephonecalls and lots of stress.

Later that day I took my log cabins from the SMQ but everysthing that could go wrong went wrong. I sewed the wrong pieces to the wrong sites. Things you think they cannot go wrong I sewed them wrong. And then at last I sewed 4 of the same blocks and it had to be 1 of thes and 3 cornerblocks.
Really a blue mondy for me.

2 opmerkingen:

Blackbird zei

De blue monday is gewoon de chagrijnigste dag van het jaar, en voor jou met driedubbele pech! Je troost is inmiddels onderweg en zal je veel uren speelplezier opleveren, denk ik zo!
En witjes zitten er ook bij hoor.

Groetjes, leintje

Guute zei

Dat is absoluut niet leuk! Hopelijk is het geen total loss. En nu ben ik heel erg benieuwd naar die quilt van de log cabin want de link doet het niet.