Dit is my-quiltgarden. Ik vind het leuk dat je mijn blog bezoekt en waardeer het zeer als je een berichtje achterlaat.


This is my-quiltgarden. It is nice of you to visit my blog. And I appreciate it if you'ld leave a message.



zondag 24 januari 2010

cadeautjes

Er is veel gebeurd deze week. Maar zeker niet alleen maar vervelende dingen zoals die aanrijding. Daar wil ik het niet meer over hebben. behalve dan dat de nieuwe verzekeringsagent gelijk heeft gekregen dat alles heel snel geregeld kan worden. Morgen komt de expert en dan horen we al hoe of wat.


En omdat ik niet met te veel lappen tekst wil beginnen, begin ik met foto's van mijn DD. Ze is fervent paardrijdster. Ze gaat al 5 jaar elke zaterdag naar "Watersley". Daar begeleidt ze meervoudig gehandicapte mensen met paardrijden. Sinds een tijdje doen ze dan na afloop voltageren. Euh, ik hoop dat ik dit goed geschreven heb want ik had er nog nooit van gehoord. Eigenlijk betekent dit dat ze allemaal andere dingen doen op het paard. Terwijl het paard draaft erop springen bijvoorbeeld, of op het paard gaan staan of met een koprol er vanaf komen. De meest spannende dingen halen ze uit.

Op de eerste foto gaat ze achterste voren op het paard zitten terwijl het paard draaft. Oh ja, er ligt ook geen zadel op het paard.


Op de tweede foto springt ze op het paard terwijl hij draaft.
En op de derde foto gaat ze op het paard staan ook weer terwijl het paard draaft.

And because I don't want to start with to much writings I start with pictures from my daughter. She helps disabled people with horseriding for over 5 years now. She is 19 years old so I'm really proud of here. 
 On the first picture she sits backwarts on the hors while the horse trots. (I hope I wrote this correct)


On the second picture she jumps on the horse while he trots and on the last picture she stands on the horse.
Well, I'm a proud mam



En nu nog andere leuke dingen. Ik heb EQ6 gekocht. En ik kan nu alleen nog maar oh's en ah's roepen. Wat is dit een leuk programma. Wat een mogelijkheden. En ik zie ze nog niet eens allemaal. Ik heb pas les 1 gemaakt en ik ben nu al overweldigd door het programma. Helaas heb ik nog geen foto van de doos en de boeken maar dan hebben jullie dat nog te goed. Bij het programma zat ook een Nederlandse vertaling in boekvorm. Super duidelijk dus zelfs ik kom er wijs uit. Ik ben echt geen computerheld hoor. Maar bij deze beschrijving...., een kind kan de was doen!
Dan heb ik daar nog een boek bijgekocht EQ6 appliqué drawing. Hiermee kun je in dit programma dus leuke applicaties toevoegen. Het is op dezelfde manier geschreven maar dan wel in het engels. Maar als je gewoon een beetje engels verstaat is het goed te doen.
Dit is me toch leuk.....Je zou er het patchen en quilten door vergeten.

I had a busy week. With my car accident and things. But there were also very nice things. I bought EQ6 with a book EQ6 appliqué drwawing. Wauw, this is really wonderfull en I'm ovewhelmd by all the possibilety's. 



Verder heb ik voor het eerst een pakketje uit Amerika gekregen. Ja hoor, ik ben op zoek gegaan naar stofjes. En na 2 weken heb ik 2 enveloppen ontvangen met super mooie stofjes. Ik ben dik tevreden. Het was natuurlijk allemaal heel spannend. Paypal aanvragen, bestelling doen en maar hopen dat alles goed gaat. Ik ben niet zo van de vernieuwende. Ik ben eerder net een mol. Als iets goed gaat blijf ik het altijd zo doen. Ha ha, maar als ik bv ergens naar toe moet rijden en ik rijd de eerste keer fout.....inderdaad dan rijd ik altijd fout.


And I received 2 envelopes  with fabrics from Amerika. And they are so nice.


Maar natuurlijk is dit een quilting blog dus ik heb mijn huiswerk keurig gedaan en weer een nieuw blokje gemaakt voor mijn SMQ
Een  foto is een betere foto van een eerder blokje.


But of course this is a quilting blog so I also did my homework and finished another block for my SMQ
One picture  is a better picture from an earlyer block. 

6 opmerkingen:

Isabella zei

Wauw die stofjes zien er super uit en dat programma lijkt me ook helemaal super. Ik teken alles simpelweg uit op papier ;-)
Mijn dochter was naar de foto's van jouw dochter aant kijken en ze had echt zoiets van VET!! Mijn kleintje rijdt nu sinds een jaar paard en kan zich nog niet voorstellen dat je op de rug van zo'n prachtig dier ook kunt gaan staan.

Anoniem zei

Je dochter doet het geweldig op het paard. Wel toevallig, ik heb gisteren net de eerste les op de EQ6 gedaan. Ook ik heb het gevoel van oh en ahh. Ik ben benieuwd wat jij er allemaal meegaat maken. Stofjes zijn mooi, is leuk om zo'n pakketjes te krijgen.

Sylvia zei

hoi Marie José,
Leuke foto's van je dochter die aan voltige doet. Ik heb dat zelf 12 jaar gedaan met veel plezier.
En je blokken van de SMQ zijn ook mooi geworden. Ik ben nog niet zover.
Mooie stofjes. Leuk dat, als je de stoute schoenen hebt aangetrokken, het toch lukt.

groetjes Sylvia

Johanna Zweden zei

Leuk die foto´s van je dochter,
Is het makkelijk dat EQ, want ik zit er al jaren over te twijfelen, vooral omdat ik hier geen les kan krijgen!
KAn je daar ook PP patronen mee maken!
Mooie stofjes, en ja in Amrika bestellen blijft goedkoper,
Groetjes Joke

Marion Meessen zei

Hallo Marie Jose, leuk dat verhaaltje over je dochter, mijn zoon werkt al een aantal jaar op zondagmorgen op de manege. Is dat Gonzo op de foto of nieuwe fjord? Groetjes, Marion

Marianne zei

Ziet er stoer uit M op het paard! Ik zou dat maar eng vinden. Maar ja ik heb natuurlijk ook een andere leeftijd haha.
Pakjes krijgen per post vind ik altijd als een kadootje.
fijne zondag, Marianne